U N I E K E O N L I N E B E D R I J F S I D E N T I T E I T
In 6 stappen naar jouw unieke online bedrijfsidentiteit
Ontwikkel een strategie waarmee je jouw bedrijf onderscheidt en zichtbaar maakt in de digitale wereld.
Definieer je merk
Ontwerp je identiteit
Bouw je aanwezigheid
Waarom is een unieke bedrijfsidentiteit zo belangrijk?
- Een goed ontwikkelde identiteit versterkt je merk en communicatie.
- Het geeft je bedrijf een unieke stem en visuele stijl.
- Het dient als een krachtig communicatiemiddel waarmee je jezelf onderscheidt.
- Het legt de basis voor herkenning en vertrouwen bij klanten.
- Een sterke online aanwezigheid vergroot je zichtbaarheid en herkenbaarheid.
- Een heldere identiteit trekt het juiste type klanten aan die goed bij je bedrijf passen.
- Het versterkt je geloofwaardigheid en geeft het gevoel dat je professioneel bent en kwaliteit levert.
- Je bent in staat om je boodschap duidelijker en effectiever over te brengen.
- Het maakt je sterker in het uitdragen en overbrengen van je eigen visie
Wat anderen zeggen
Het ontbrak mij aan creativiteit en ik was veel tijd kwijt, vooral als het gaat om de afbeeldingen voor social media berichten. Ik bleef ook veilig in mijn kleurgebruik en wist niet dat dit mogelijk niet het beste bij mij en mijn dienst aansloot. Door de vormgeving van de templates en mijn unieke kleuren kan ik sneller bepalen wat ik nodig heb voor mijn uitingen op social media. Er komt een lijn in mijn website en socials en daarmee suggesties en een richting. Voor mij is de waarde groot omdat ik nu templates heb waar ik steeds op voort kan borduren. Ik beveel dit traject aan mensen die starten of al even bezig zijn en stoeien met hun branding.
Elly Smits | Teamcoach & Trainer
De vraag die ik mezelf stelde was 'hoe maak ik mezelf zichtbaar op een manier dat het mijn doelgroep raakt, puur door het zien van mijn kleuren en beelden'. Ik wilde dat mijn visie door mijn kleuren en beelden ging ademen. De visuele vormgeving op basis van mijn unieke kleuren hebben de juiste innerlijke snaren aangeraakt. Het klopt. Daardoor kan ik mijn authentieke geluid laten horen waarmee ik mijn doelgroep aantrek. Mijn persoonlijke waarde zit 'm vooral in de focus op de zielskleuren en de uitwerking daarvan. Ook de Zoom calls dragen daaraan bij. Ik heb die als heel prettig ervaren. Door met elkaar te sparren, hersenspinsels en gevoelens hierover te delen, kom je tot een bepaalde en gewenste resonantie wat het traject ten goede komt. Dat maakt mede dat ik erg blij ben met het eindresultaat. De kans is heel groot dat ik dit traject aanbeveel aan mensen die de waarde en noodzaak voelen van bewustzijnsontwikkeling en die een visuele vertaalslag willen maken van hun zielsmissie in hun bedrijf.
Petra van Gessel | Transformatiecoach
Ik verlangde naar een eenduidige manier om mijn bedrijf herkenbaar op social media in beeld te kunnen brengen. Een wijze die past bij wie ik ben en hoe ik handel. Het heeft me sterker gemaakt in mijn eigen visie, het sterkt me om meer gebruik te gaan maken van social media om mijn boodschap te verkondigen. De kleuren daagden me ook uit om net buiten mijn comfortzone te gaan acteren. De resultaten zijn geweldig. Als er iemand spreekt over: "wat moet ik met mijn website of ik heb geen idee over hoe ik mijn branding moet doen" dan verwijs ik ze graag door.
Annemarie van Balen | De Schatkaart Kindercoach
Wat anderen zeggen
Ik verlangde ernaar dat ik een huisstijl zou hebben die aansluit op al (!) mijn klanten en in alignment is met mijn missie als ondernemer. Door de vormgeving van mijn templates op basis van mijn unieke kleuren is mijn zelfvertrouwen enorm vergroot en daardoor heb ik koers gezet naar waar IK heen wil. Ik heb mijn hele kleurenpallet omgegooid.. Minder strakke huisstijl.. meer aansluitend op wie ik ben.
De kans is groot dat ik dit traject zou aanbevelen (een 11 op een schaal van 0-10).
Ellen Loopstra | Alignment Expert & Businesscoach
Mijn belangrijkste doelstelling was dat ik graag een bedrijfsuitstraling wilde die ik overal in al mijn uitingen kon gebruiken, die ook echt uitstraalde wie ik in de kern ben. Probleem: Het was een bij elkaar geraapt zootje, dat mijn kijkers/volgers vaak in verwarring bracht. Op dit moment heb ik nu een grote variatie aan templates die allemaal binnen het grote thema passen en echt herkenbaar zijn als mijn stijl. Ik heb nu een vaste uitstraling voor al mijn online uitingen. Allemaal in hetzelfde kleurenpalet. Dat krachtig en dat laat zien wie ik in de kern ben. En waar mijn bedrijf over gaat, de kernwaarden. Omdat ik me meer thuis voel bij mijn uitstraling heb ik meer zelfvertrouwen en voel ik me krachtiger. Dit traject zal ik zeker aan anderen aanbevelen.
Elisabeth vd Meer | Visionair, Profeet & Mythologist
Ik wilde mijn huisstijlkleuren nog eens onder de loep nemen. Wat paste wel nog en wat niet meer. Ook trok de eenduidigheid mij aan. Huisstijlkleuren zijn helder. Ze resoneren goed met mij en hopelijk ook met mijn potentiele klanten. Ook ligt er de basis voor eenduidigheid in mijn socials. Ik ben blij met mijn bedrijfskleuren en op maat ontworpen templates en beveel dit traject aan aan collega's die starten of toe zijn aan aanpassing van hun huisstijl.
Marlene Hanssen | Auteur, Docent Reikimaster